Jl. Raya Ubud No.88, Bali 80571

(+62) 81 2345 1234

Opening : Mon-Fri 08:00 – 17:00


בלוג תוכנית עסקית ושיפור רווחיות

מהם היתרונות עבור בני 60+ לקבל משכנתא הפוכה?

משכנתא הפוכה, הידועה גם בשם משכנתא להמרת הון בית (HECM), מאפשרת לך להפוך חלק מההון העצמי של הבית שלך למזומן. הלוואות אלו יכולות לספק הכנסה נוספת במהלך הפרישה לכיסוי הוצאות המחיה.

עם זאת, הם יכולים גם להיות יקרים. הקפד לעשות קניות לפני הגשת בקשה למלווה.

מהי הכנסה פטורה ממס?

הכנסה משכנתא הפוכה בדרך כלל אינה מחויבת במס, מה שהופך אותה למקור אמין להכנסה מפרישה גם בתקופות של ירידה בשוק.

משכנתא הפוכה היא הלוואה המאפשרת לבעלי בתים בני 62 ומעלה לגשת להון העצמי בבתיהם מבלי להחזיר אותו עד מוות או רילוקיישן. המלווה משלם לך או לעיזבון שלך סכום חודשי שאינו נחשב כהכנסה.

המלווים עשויים לזכות קשישים בהתבסס על חלוקת ה-IRA החד פעמית שלהם ו-401(k), הטבות לביטוח לאומי, פנסיה, קרנות השקעה או מקורות הכנסה אחרים. עם זאת, לווים חייבים להוכיח שחשבונות אלה נגישים בעת הגשת בקשה למשכנתא.

מה עם תשלומים חודשיים?

משכנתא הפוכה היא הלוואה המאפשרת לקשישים לגשת להון העצמי הביתי שלהם תמורת מזומן. כסף זה יכול לשמש כהשלמת הכנסה מפרישה, לכסות הוצאות רפואיות או אפילו לשלם עבור תיקונים ותחזוקה של הבית.

בניגוד להלוואות רבות אחרות, משכנתא הפוכה לא מחייבת אותך לשלם תשלומים חודשיים. במקום זאת, ניתן לקבל את תמורת ההלוואה כסכום חד פעמי או בתשלומים חודשיים שווים לאורך חייה.

תוכנית המרת הון ביתי (HECM) היא הלוואת דירות בגיבוי ממשלתי הזמינה לבעלי בתים בני 62 ומעלה. לפני לקיחת ההלוואה, על הלווים לעבור ייעוץ פיננסי.

האם ההלוואות ללא חיובי ריבית?

הלוואות משכנתא הפוכה הן אפשרות חדשנית להלוואת דירות המיועדת במיוחד למבוגרים. הם מאפשרים לבעלי בתים לגשת לחלק מההון העצמי שלהם מבלי למכור את הבית או לבצע תשלומים חודשיים קבועים, מה שמעניק להם גמישות בהוצאות.

כספים אלו עשויים לשמש להכנסה פנסיה, חשבונות רפואיים, הוצאות מחיה יומיומיות ועוד. ברוב המקרים, זה לא ישפיע על הטבות הביטוח הלאומי או המדיקר שלהם בשום אופן.

כמו בכל הלוואות, על המלווים להעריך את מצבו הפיננסי של כל לווה לפני אישור משכנתא הפוכה. אם הלווה לא יעמוד בדרישה זו, למלווה יש זכות לעקל את הנכס ולמכור אותו כדי להחזיר את המגיע לו.

מה לגבי החוב?

משכנתאות הפוכה הן הלוואות מבוטחות ממשלתיות המאפשרות לבעלי בתים בני 62 לפחות לגשת להון העצמי בביתם מבלי לבצע תשלומים חודשיים. הכספים המתקבלים יכולים לשמש להכנסה מפרישה, הוצאות רפואיות או תיקונים בבית.

עם זאת, על פי ג'יימי הופקינס מקרסון וולט באטלנטה, אם משכנתא הפוכה לא תסולק, זה יגרום להון העצמי של הבית שלך ועלול להשפיע על כל ירושה שנותרה ליורשים.

משכנתא הפוכה יכולה להוות הצלת חיים לקשישים שאינם מסוגלים לעמוד בהתחייבויותיהם הכספיות. לפני שתפנה להלוואה מסוג זה, הקפד לבחון חלופות אחרות כגון קווי אשראי של בית הון (HELOC). יתר על כן, שימו לב כמה אתם משלמים בעמלות ובעלויות ריבית.

בעלי בתים הזכאים למשכנתא הפוכה יכולים לגשת להון העצמי בבתיהם בדרכים שונות. אלה כוללים תשלומים חד פעמיים, תשלומים חודשיים או גישה לקו אשראי לא בשימוש (בדומה לכרטיס אשראי).

קשישים עם הון עצמי משמעותי בבית מוצאים לעתים קרובות סוג זה של הלוואה מושך. זה מספק להם את החופש להשתמש במזומן הזה לכל מטרה שהם רוצים – כולל הכנסה מפרישה.

למרות שהמשכנתאות ההפוכות נועדו לסייע לקשישים, חיוני שהם יבינו במלואם את כל הסיכונים הנלווים לפני קבלת החלטות סופיות. זה כולל השתתפות בפגישת ייעוץ דיור של יועץ מאושר על ידי HUD.

לפרטים נוספים : https://www.fnx.co.il/pension_retirement/pension-retirement-information/reverse-mortgage/

Ready To Start New Project With Intrace?

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.