Jl. Raya Ubud No.88, Bali 80571

(+62) 81 2345 1234

Opening : Mon-Fri 08:00 – 17:00


בלוג תוכנית עסקית ושיפור רווחיות

מהו תהליך ניהול שרשרת האספקה?

ניהול לשרשרת אספקה הוא תהליך של תזמור כל הפעילויות העסקיות הכרוכות בייצור ואספקת מוצרים. זה כולל רכש של חומרי גלם, ייצור סחורות, כמו גם משלוח ללקוחות

ניהול שרשרת האספקה דורש שיתוף פעולה בין ארגונים רבים כדי למקסם את היעילות ולמזער סיכונים. הוא גם פגיע לכוחות חיצוניים כמו אירועי מזג אוויר או אסונות טבע שעלולים לשבש את הפעילות.

איך עושים תהליך ניהול שרשרת אספקה?

ניהול שרשרת האספקה הוא תהליך של הבטחת חומרי גלם, מוצרים ואספקה אחרת להגיע ללקוחות בזמן ובמחירים שהם יכולים להרשות לעצמם. זה כרוך במספר שלבים כמו תכנון, מקורות חומרים וייצור כדי להבטיח שזה יקרה.

השלב הראשוני בתכנון הוא בחירת המוצר או השירות שהחברה שלך רוצה ליצור וכיצד הוא יספק את צרכי הלקוחות. זה כולל גם זיהוי וטיפוח קשרים עם ספקי חומרי גלם, כמו גם קביעת תמחור, תאריכי אספקה ותנאי תשלום.

מנהלי שרשרת האספקה ממלאים תפקיד חיוני בשלב הייצור, מפקחים על תהליכי הייצור ובקרת המלאי. הם עשויים גם להיות אחראים לניטור התפוקה, פרודוקטיביות העובדים ותקני האיכות.

לאחר ייצור המוצרים, הם חייבים להיות מועברים במהירות ובבטחה ללקוחות. זה כולל תהליך להחזרות ולוגיסטיקה הפוכה.

היבט מהותי נוסף של ניהול שרשרת האספקה הוא קשרי לקוחות. זה כרוך בטיפוח מערכת יחסים עם לקוחות נוכחיים ופוטנציאליים כאחד כדי להבין במלואו את הדרישות והציפיות שלהם.

שרשרת אספקה מנוהלת היטב יכולה לאפשר לארגון לספק פריטים מהר יותר, להבטיח שהמוצרים שהם מוכרים זמינים בזמנים הנכונים ובעלויות סבירות, למזער בעיות איכות ולנהל החזרות ביעילות. גורמים אלו ממלאים תפקיד ביצירת תוכנית עסקית יעילה אשר מובילה בסופו של דבר לרווחים גבוהים יותר.

מהם השלבים בניהול שרשרת האספקה?

ניהול שרשרת אספקה הוא תהליך של תכנון, מיקור, ייצור ואספקה של סחורה. בין אם מדובר במוצר אחד או בפורטפוליו גדול, ניהול שרשרת האספקה יכול לשפר את הביצועים העסקיים על ידי שליטה בתהליכי ייצור ונהלי משלוח כדי לצמצם עלויות ולבנות מותג חזק.

מרכיב המקור של ניהול שרשרת האספקה כולל איתור חומרי גלם ורכיבים הדרושים לבניית מוצרים או שירותים. שלב זה הוא קריטי, שכן הוא מצריך משא ומתן על מחירים, התקשרות עם ספקים ושליטה בזרימת החומרים למתקני הייצור.

הייצור הוא השלב הבא, הכולל הרכבה ובדיקת מוצרים לפני אריזתם למשלוח. זה יכול להיות תהליך מורכב מכיוון שחברות עשויות להזדקק לנהל מספר רב של ספקים, מחסנים, בקרת מלאי, כמו גם ציות לרגולציה.

תמיכת לקוחות היא מרכיב אינטגרלי של ניהול שרשרת האספקה, המסייעת ללקוחות להחזיר במהירות וביעילות פריטים פגומים או שפג תוקפם. לעסקים חייבת להיות מערכת לטיפול בהחזרות, בנוסף צריך שיהיה קל ללקוחות ליצור קשר עם החברה.

ניהול שרשרת האספקה יכול לסייע לעסקים בהשגת מספר יעדים עסקיים אחרים, כגון קיצוץ בעלויות החזקת מלאי והימנעות ממלאי או תקופות של מלאי עודף. יתר על כן, היא מאפשרת לעסקים לשפר את שירות הלקוחות על ידי אספקת מוצרים בזמן או במצב טוב והימנעות ממחסור יקר.

במה חשוב להתמקד במנה שרשרת האספקה?

איכות היא אחד המרכיבים הקריטיים ביותר בניהול שרשרת האספקה. מוצרים איכותיים עוזרים לחברות להתבלט בשוק ולהגביר את הרווחים.

ניהול שרשרת האספקה חייב לתת עדיפות ליעילות בתהליך ההפצה. או על ידי שילוב תוכנה לוגיסטית בעסק שלך או שכירת חברת לוגיסטיקה של צד שלישי (3PL) לטיפול במשימה זו, אתה יכול להבטיח שהמוצרים שלך מטופלים בצורה נכונה ומסופקים בזמן.

יתר על כן, החברה שלך חייבת לקיים מערכת שתאפשר החזרות של מוצרים לא רצויים או פגומים. זה עשוי לכלול גריטה או ייצור מחדש של הפריט לפני החזרתו למחסן שלך.

השלבים הללו יאפשרו לארגון שלך להיות גמיש יותר עם המלאי שלו, ויסייעו להימנע מ"אפקט הבולוויפ", המתרחש כאשר רמות המלאי של החברה נעות בפתאומיות בין נקודות שפל לגבוה.

בנוסף, הוא מאפשר משלוחים תכופים וקטנים יותר – הרבה יותר טוב מאשר לא תכופות גדולות בתפזורת. זה שומר על התנועה דרך הרשת שלך מאוזנת ומצמצם למינימום זעזועים של שרשרת האספקה שעלולים לשבש את הפעילות.

לבסוף, חיוני שתהיה מדיניות יעילה עבור כל ההיבטים של שרשרת האספקה שלך. אלה יכולים לנוע מדרישה שכל ההזמנות יתקבלו תוך חמישה ימים למשהו מורכב כמו מדיניות עדיפות להזמנה שמבטיחה את כל המשלוחים בזמן ומונעת מארגונים להצף.

Ready To Start New Project With Intrace?

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.